Volgens de Wkkgz bent u als zorgaanbieder verplicht om uw cliënten toegang te bieden tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris (KF). Maar niet elke zorgaanbieder heeft hiervoor de kennis en capaciteit in huis. Het abonnement Onafhankelijke klachtenfunctionaris op afroep biedt dan uitkomst. Zo beschikt u over een ‘eigen’ onafhankelijke KF zonder de financiële lasten van een dienstverband. De KF op afroep werkt niet bij u op locatie maar is voor cliënten altijd rechtstreeks benaderbaar via telefoon, e-mail en videobellen.
Daarom een KF op afroep via Quasir:
- U voldoet aan de Wkkgz
- Volstrekte onafhankelijkheid; de KF is niet bij u in dienst
- Altijd een KF beschikbaar wanneer het nodig is
- Kostenefficiëntie
- Abonnement op maat, afgestemd op uw organisatie
Flexibel maatwerk
Fluctueert het aantal klachten binnen uw zorgorganisatie altijd sterk? Of past een KF in loondienst niet bij de activiteiten, situatie of omvang van uw organisatie? Om uiteenlopende redenen zijn veel zorgorganisaties gebaat bij een flexibele oplossing voor hun verplichte KF. Quasir stemt uw afroepbare KF via maatwerk af op wat uw organisatie nodig heeft.
Een oplossing voor:
- Kleine en grote zorgorganisaties
- Zzp’ers
- Verenigingen
- Brancheorganisaties
Quasir klachtenfunctionarissen zijn:
- Onafhankelijk, professioneel en deskundig
- Gedegen opgeleid en VKIG-geregistreerd
- Communicatief vaardig met mensen van diverse achtergronden
- Getraind in bemiddeling zonder te oordelen
- Gefocust op de-escalatie, klachtenpreventie en zorgverbetering
- Betrouwbaar wat betreft het omgaan met informatie