Werken in de zorg lijkt soms op jongleren met taken en verantwoordelijkheden. Zeker als u zorgprofessional bent op het gebied van klachten, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en calamiteiten. Aan de ene kant is er de cliënt: die staat natuurlijk altijd voorop. Tegelijkertijd hebt u te maken met zaken als wet- en regelgeving en het beleid van uw zorgorganisatie. En dan zijn er nog persoonlijke factoren, variërend van tijdsdruk en omgaan met collega’s tot ambities voor de langere termijn. Dan kan het heel zinvol zijn om uw werk eens ‘tegen iemand aan te houden’. De onafhankelijke coaches van Quasir staan dan voor u klaar. Dit kan nu heel laagdrempelig via de vijfstrippenkaart voor individuele coaching.
Een gesprek met een onafhankelijke coach kan inspirerende en waardevolle inzichten opleveren om uw werk nog professioneler en met meer intrinsieke motivatie uit te voeren. Twee weten nu eenmaal meer dan één. U kunt via de 5-strippenkaart sparren met onze coaches over onderwerpen naar eigen keuze. Zo kunt u voor het nemen van complexe beslissingen vragen om begeleiding en feedback. Ook kunt u intervisie vragen over actuele zorgonderwerpen en -aspecten binnen uw organisatie. En natuurlijk kunt u ook bij onze coaches aankloppen om uw werk en zorgloopbaan nog beter aan te laten sluiten bij uw competenties, aspiraties, karaktereigenschappen en persoonlijke omstandigheden.
Sparren met een coach van Quasir: hoe pakt zoiets uit voor zorgprofessionals? Rimke Griffioen heeft er inmiddels ervaring mee. Zij werkt bij zorgorganisatie Prisma als beleidsadviseur, klachtenfunctionaris en calamiteitenonderzoeker. Rimke: “Ik werk al 25 jaar in de gehandicaptenzorg en ook al heel lang met dezelfde mensen. Iedereen heeft patronen hoe hij of zij te werk gaat; op een gegeven moment merkte ik dit ook bij mezelf. ‘Hoe komt het eigenlijk dat als ik bepaald gedrag laat zien dat mensen dan zus en zo reageren?’ Omdat ik als bemiddelaar werk, wilde ik dit soort dingen van mezelf helder hebben. Voor mij was het daarom heel waardevol als een buitenstaander, de coach van Quasir, daarop doorvraagt.”
Met de vijfstrippenkaart hebt u, of uw organisatie, recht op vijf coachingsessies van elk 1½ uur. Zo’n sessie vindt telefonisch plaats of online via Zoom. U bepaalt zelf wanneer en waarover u wilt sparren met de coach. De vijfstrippenkaart is een jaar lang geldig en kost 495 euro. De strippenkaart komt op naam van uw organisatie maar is niet persoonsgebonden. Ook collega’s binnen uw organisatie kunnen er dus gebruik van maken.
Sparren met een coach van Quasir kan ook heel zinvol zijn bij vragen over ambities, studie en bijscholing. Francijn Woudstra heeft hier ervaring mee. Met haar juridische achtergrond heeft ze de stap gezet om klachtenfunctionaris te worden. Francijn: “Als jurist heb ik ook veel te maken gehad met onvrede, klachten en geschillen, die in procedures werden uitgevochten. Ik wilde in een nieuwe functie graag het verschil maken door mensen via mediaton het vertrouwen in elkaar terug te laten krijgen. Tijdens de opleiding heb ik me wel eens afgevraagd: ‘Doe ik goed aan deze carrièreswitch?’ Hierover kon ik sparren met mijn coach van Quasir, maar ook over concrete dingen zoals hoe ik mezelf in de markt kan zetten.”
De strippenkaart voor individuele coaching is ideaal op zorgprofessionals die zich in de breedste zin bezighouden met klachten, cliëntondersteuning, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en calamiteiten. Bijvoorbeeld:
Meer informatie over de strippenkaart voor individuele coaching vindt u hier. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met:
Siberta Hassing
Business Unit Leider van de Quasir Academy
academy@quasir.nl
085-4874012