logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Training omgaan met emoties en agressie


Training:
1 daagse training “Omgaan met emoties en agressie”

Data:
Dinsdag 20 november 2018 (bij interesse kunt u zich direct hiervoor aanmelden via het aanmeldingsformulier op de website van Quasir).

Voor wie?
Deze training is voor klachtenfunctionarissen, patiëntenvertrouwenspersonen, cliëntvertrouwenspersonen, leden van de klachtencommissie/geschillencommissie, kwaliteitsfunctionarissen, zorgmedewerkers, beleidsadviseurs en managers die te maken kan krijgen met emoties en/of agressief gedrag van een cliënt.

Deze training kan ook voor uw organisatie als in-company training worden georganiseerd. Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir.

Tarief:
Normaal tarief € 525,- (exclusief BTW)
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Doel van de training:
In het opvangen of bemiddelen van onvrede, kunt u te maken krijgen met heftige emoties en agressie. Deze module biedt inzicht in het omgaan hiermee. Het is een interactieve module waarbij de nadruk ligt op het oefenen van vaardigheden, deels met een acteur.

Doelgroep:
Deze module is voor mensen die werkzaam zijn in de opvang en/of bemiddeling van klachten en onvrede van klanten, cliënten en patiënten (klachtenfunctionarissen, cliëntvertrouwenspersonen en kwalitetsfunctionarissen).

Tijdens de training wordt behandeld:
– Eigen referentiekader en waarnemingsvermogen
– Vormen van heftige emoties en agressie: verdriet, emotionele chantage, frustratieagressie, doelgerichte en instrumentele agressie
– Basisvaardigheden voor het effectief en professioneel omgaan met emoties
– Gedrag lokt reactie uit: escalerend en de-escalerend gedrag
– Verbale en non-verbale agressie
– Aangeven van grenzen
– Omgaan met eigen agressie
– Tips en tricks

De training is interactief en er wordt veel geoefend, deels met acteur. De focus ligt op het voeren van telefoongesprekken en persoonlijke gesprekken.

Na de training:
Na afloop van de training bent u beter in staat alert te reageren op emotioneel en agressief gedrag. U kunt emoties en (potentiële) agressie van klanten / cliënten in een vroeg stadium herkennen en benoemen. U kuntt effectief reageren op uitdagend en agressief gedrag door middel van confronteren en kalmeren. U krijgt meer grip op emotioneel en agressief gedrag. U leert je eigen reacties en grenzen te herkennen en bewaken. U leert beter omgaan met emoties en agressie.

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze training::
– Conflicthantering
– Flexibiliteit
– Luisteren, samenvatten, doorvragen
– De-escaleren
– Klantgerichtheid

Locatie en trainers
De trainingen met open inschrijving worden in Almere gegeven door professionele trainers van Quasir. 

Bij alle opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.


Aanmelding training, aanvraag telefonisch advies of aanvraag informatie over incompany trainingen, masterclasses of workshops

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen In de Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalings- en annuleringsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalings- en annuleringsvoorwaarden van Quasir.

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.