logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Training het organiseren en leiden van spiegelgesprekken


Training:
1 daagse training “Het organiseren en leiden van spiegelgesprekken”

Data:
Maandag 1 oktober 2018 (bij interesse kunt u zich direct hiervoor aanmelden via het aanmeldingsformulier op de website van Quasir).

Voor wie?
Deze training is voor klachtenfunctionarissen, kwaliteitsfunctionarissen, zorgmedewerkers, beleidsadviseurs en managers die (willen gaan) werken met deze vorm van klantenfeedback.

Deze training kan ook voor uw organisatie als in-company training worden georganiseerd. Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir.

Tarief:
Normaal tarief  € 525,- (excl. BTW)
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Doel van de training:
Iedere zorgaanbieder in Nederland hecht waarde aan de kwaliteit van zorg en dienstverlening. Goede kwaliteit leidt tot tevreden zorgmedewerkers die trots zijn op hun organisatie en vooral tot tevreden zorggebruikers, wat weer leidt tot een positiever imago van de organisatie.

Hoe tevreden is uw patiënt of cliënt? Hoe meet u dit? Voelt de cliënt zich persoonlijk gehoord? Hoe kunt u aanknopingspunten krijgen om uw dienstverlening nog beter aan te laten sluiten op de wens en verwachting van uw cliënt? Het spiegelgesprek is een heel  effectieve, indringende en onafhankelijke methode om zicht te krijgen op wat uw klanten belangrijk vinden om uw zorg of dient als goed te ervaren.

In een spiegelgesprek zijn, onder leiding van een neutrale gespreksleider, zorggebruikers en/of mantelzorgers aan het woord.  Hun verhaal staat centraal. Wat vinden zij van de zorg-/dienstverlening? Wat zijn hun ervaringen? Wat gaat goed? Wat kan beter? Wat zijn hun wensen en verwachtingen? Wat voor adviezen hebben zij voor de zorgverleners? Medewerkers zijn als luisteraar aanwezig. De doelstelling van het gesprek is dat de zorgmedewerkers werkelijk tijd en gelegenheid hebben om de feedback van cliënten te horen. Luisteren om te horen en niet luisteren om te reageren.  

Wat komt er in de training aan bod?

  • Het hoe en wat van spiegelgesprekken, de toepasbaarheid, de valkuilen;
  • De organisatie van het spiegelgesprek. Met behulp van een handboek wordt het spiegelgesprek voorbereid en vormgegeven;
  • De rol van de voorzitter;
  • Gesprekstechnieken: het leiden van een groepsgesprek,  luisteren/ samenvatten/ doorvragen, omgaan met emoties, komen tot adviezen;
  • De follow-up: wat te doen met de uitkomsten van het spiegelgesprek (plan van aanpak).

Hoe ziet de training eruit?
De training is een combinatie van theorie/kennisoverdracht en praktisch aan de slag met oefenen (gesprekstechnieken).

Na de training?

  • weet u wanneer het zinvol is dit instrument in te zetten;
  • bent u in staat een spiegelgesprek te organiseren;
  • weet u waar u op moet letten bij het leiden van een spiegelgesprek;
  • kunt u een bijdrage leveren aan de borging van de uitkomsten.

U krijgt een draaiboek mee voor het organiseren van een spiegelgesprek.

Locatie en trainers
De trainingen met open inschrijving worden in Almere gegeven door professionele trainers van Quasir. 

Bij alle opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden voor een training of telefonisch opleidingsadvies:
Gebruik onderstaand aanmeldingsformulier op de website van Quasir. Hier kunt u ook uw interesse aangeven voor een kosteloos en persoonlijk telefonisch opleidingsadvies of voor nadere informatie of een offerte voor een in-company training of groepstraining van Quasir.


Aanmelding training, aanvraag telefonisch advies of aanvraag informatie over incompany trainingen, masterclasses of workshops

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen In de Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalings- en annuleringsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalings- en annuleringsvoorwaarden van Quasir.

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de overige mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.