Introductie
Dit betreft één van de trainingen die onderdeel zijn van onze complete opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) in de zorg, welzijn en het sociaal domein. Deze training is geaccrediteerd door Registerplein. Het volgen van deze trainingen is ideaal voor mensen die meer willen weten van het werk van de KF. De trainingen zijn tevens zinvol voor KF’en die hun vakkennis willen opfrissen en voor het behalen van PE punten. De trainers zijn zich ervan bewust dat veiligheid in de groep een vereiste is.
Doelgroep
Deze training is voor professionals in de zorg, welzijn en het sociaal domein die hun kennis willen verdiepen over het vak van KF. De KF heeft soms te maken met emotionele cliënten, waarbij klachten u persoonlijk kunnen raken. Het is een functie die daardoor vraagt om veerkracht, zelfstandigheid, betrokkenheid en inlevingsvermogen, en tegelijk om onafhankelijkheid, integriteit, onpartijdigheid en het nemen van professionele distantie. Tijdens deze training dient u in staat te zijn om functioneel feedback te geven, te vragen en te ontvangen en aan zelfreflectie te doen. Ook dient u goede schriftelijke communicatievaardigheden te hebben. Er wordt uitgegaan van een hbo denk- en werkniveau.
Doelstelling
Zicht krijgen op welke gespreksvaardigheden u effectief kunt inzetten om een vooraf bepaald doel te bereiken.
Resultaat
- U weet waar u op moet letten tijdens het contact met de klager en de aangeklaagde.
- U weet welke gespreksvaardigheden u kunt inzetten om een bepaald doel te bereiken.
- U bent in staat om een gespreksstructuur te hanteren tijdens gesprekken met klagers en aangeklaagden en tijdens een bemiddelingsgesprek.
Accreditatie
Voor het kwaliteitsregister voor klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg bij Registerplein; 34 PE punten.
Contact
Siberta weet alles van onze opleidingen. Heeft u een vraag of wilt u ergens over sparren? Bel met Siberta en u krijgt gelijk antwoord.