Opleidingen, trainingen en workshops via de Quasir Academy

Quasir is hét opleidingsinstituut op het gebied van klachten, calamiteiten en cliëntondersteuning in de zorg, welzijn en sociaal domein. Voor al onze opleidingen is een hbo denk- en werkniveau vereist.

Wij zijn aangesloten bij het STAP-register. De opleiding tot Klachtenfunctionaris en de opleiding Calamiteitenonderzoeken zijn te volgen met het budget.

Introductie

Met veel plezier doe ik mijn werk als eindverantwoordelijke voor de Quasir Academy. Daarbij krijg ik veel energie en inspiratie uit mijn persoonlijke contacten met de cursisten, alumni en trainers. De omvang en organisatie van de Academy zorgen ervoor dat ik met iedere cursist persoonlijk kennismaak voordat deze met een opleiding start.

Door dit persoonlijke contact voor en tijdens de opleiding weten cursisten mij snel te vinden. Hierdoor kunnen we vanuit de Academy adequaat reageren op persoonlijke vragen. Denk aan het verschuiven van een deadline bij het inleveren van opdrachten, op een ander tijdstip examen doen etc. In ieders leven gebeurt veel en dan is het fijn als er met je wordt meegedacht in een passende oplossing.

Nieuwe trainingen en masterclasses ontstaan door naar cursisten en alumni te luisteren en door te vragen. De strippenkaart voor persoonlijke coaching is zo ook ontstaan. Fijn om te horen hoeveel deze gesprekken mensen opleveren en vaak een volgende stap in de persoonlijke ontwikkeling tot resultaat hebben. Door continue te luisteren naar de behoeften van cursisten en alumni weten de trainers en ik gezamenlijk de basisopleidingen actueel te houden en ons aanbod uit te breiden.

Via de LinkedIn groep voor alumni delen we kennis en weet men elkaar ook te vinden als het gaat om andere relevante zaken zoals nieuwe opleidingen en actuele ontwikkelingen.

Door mijn nieuwsgierigheid naar hoe andere Academy’s hun aanbod verdiepen en verbreden is er een mooie samenwerking ontstaan met Medirisk en NCZ. Ook zoek ik de samenwerking op met individuele trainers die een training hebben die aansluit bij het aanbod van de Quasir Academy.

Mijn levensmotto is, ‘behandel anderen zoals je zelf ook graag behandeld wilt worden’. Dit pas ik dagelijks toe in mijn werk en dat levert vaak mooie en verrassende reacties op. Als ik dan ’s avonds of in het weekend in de natuur loop en geniet van de rust voel ik de blijdschap om op deze wijze een bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling van mensen.

Siberta Hassing Business Unit Leider Quasir Academy

Training Ethiek en “Moreel beraad” voor klachtenfunctionaris en vertrouwenspersonen

1 dag | hbo-niveau | € 425,00

Training Ethiek en “Moreel beraad” voor klachtenfunctionaris en vertrouwenspersonen (incompany)

1 dag | hbo-niveau | p.o.a.

Training Klachtenmanagement in de zorg en Leren van Klachten

2 dagen | hbo-niveau | € 425,- per dag

Leer alle facetten van klachtenmanagement waarmee de klachtenfunctionaris te maken heeft binnen de zorg, welzijn en sociaal domein. Geaccrediteerd door Registerplein.

Incompany eendaagse Praktische training ‘Omgaan met Agressie en geweld in de zorg’

1 dag | hbo-niveau | p.o.a.

Eendaagse Praktische training ‘Omgaan met Agressie en geweld in de zorg’

1 dag | hbo-niveau | € 495,00

Training Ethiek en “Moreel beraad”

1 dag | hbo-niveau | p.o.a.

Eendaagse opleiding Wet zorg en dwang voor bestuurders

1 dag | hbo-niveau | € 595,00

Eendaagse opleiding Wet zorg en dwang voor zorgverantwoordelijken

1 dag | hbo-niveau | € 595,00

Opleiding Klachtenfunctionaris Zorg, Welzijn en Sociaal Domein voor MFN geregistreerde mediators

9 maanden | hbo-niveau | € 4995,-

Eéndaagse training klachtencommissie leden

1 dag | hbo-niveau | prijs op aanvraag

Tweedaagse verdiepingstraining Calamiteitenonderzoek

2 dagen | hbo-niveau | € 995,00

Incompany training ‘Wet zorg en dwang functionaris’

1 dag | hbo-niveau | prijs op aanvraag

U leert om systematisch een calamiteitenonderzoek uit te voeren en/of een calamiteitencommissie voor te zitten. Ruime aandacht voor rollenspellen en interviewtechnieken.

Incompany training “Calamiteitenonderzoek”

1 dag | hbo-niveau | prijs op aanvraag

U leert om systematisch een calamiteitenonderzoek uit te voeren en/of een calamiteitencommissie voor te zitten. Ruime aandacht voor rollenspellen en interviewtechnieken.

Incompany training “Spiegelgesprekken”

1 dag | hbo-niveau | prijs op aanvraag

Hoe tevreden is uw patiënt of cliënt? Hoe meet u dit? Voelt de cliënt zich persoonlijk gehoord? Hoe kunt u aanknopingspunten krijgen om uw dienstverlening nog beter aan te laten sluiten op de wens en verwachting van uw cliënt? Het spiegelgesprek is een heel effectieve, indringende en onafhankelijke methode om zicht te krijgen op wat uw klanten belangrijk vinden om uw zorg of dienst als goed te ervaren.

E-learning Kennismaken met calamiteitenonderzoek

Dagdeel | diverse data | € 295,00

Oriënteer u op onze opleiding tot klachtenfunctionaris of calamiteitenonderzoeker. Bezoek één van de introductiebijeenkomsten.

Driedaagse opleiding Wet zorg en dwang functionaris

3 dagen | hbo-niveau | € 1995,00

De Wzd-functionaris in de zorg vervult een onafhankelijke rol in het toezicht op onvrijwillige zorg, zowel op het niveau van de individuele cliënt als met betrekking tot het beleid van de organisatie. In deze driedaagse opleiding word je meegenomen in de rol van de Wzd functionaris, de wetgeving en aan de hand van casuistiek worden beelden gedeeld.

Masterclass Teken je boodschap

1 dag | hbo-niveau | € 425,00

Leer de impact vergroten van je begeleiding, training, presentatie, advies en/of communicatie door middel van sprekende en eenvoudige tekeningen.

Intervisie begeleiding

Intervisiebegeleiding | per dagdeel van 3 uur | € 495,00 exclusief reistijd en reiskosten

Richt u zich op klachten, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en/of calamiteiten? Intervisie help individuen, teams en groepen bij samen leren. Starten jullie een intervisiegroep? Of lukt het niet om structuur aan te brengen? Via begeleiding leer je als groep om beter te worden in intervisie en daarmee het leerrendement te verhogen.

Training Medewerker Vertrouwenspersonen

3 dag | hbo-niveau | € 1500,00 basis plus € 375,00 verdieping

Vertrouwenspersonen zijn er op verschillende plekken. Alle organisaties in Nederland hebben op basis van de Arbowetgeving en de Wet Bescherming Klokkenluiders een vertrouwenspersoon voor hun medewerkers. Belangrijk kenmerk van de vertrouwenspersoon is dat hij partijdig is. En dat hij een onafhankelijke houding heeft ten opzichte van de organisatie, ook wanneer hij daar in dienst is. In de training is er dan ook ruim aandacht voor deze basishouding. De trainers zijn zich ervan bewust dat veiligheid in de groep een vereiste is.

Training Cliënt Vertrouwenspersonen in de zorg en welzijn

3 dag | hbo-niveau | € 1500,00 basis plus € 375,00 verdieping

Vertrouwenspersonen zijn er op verschillende plekken. Een cliënt of een familielid van een cliënt in de zorg kan een beroep doen op een vertrouwenspersoon, Belangrijk kenmerk van de vertrouwenspersoon is dat hij partijdig is. En dat hij een onafhankelijke houding heeft ten opzichte van de organisatie, ook wanneer hij daar in dienst is. In de training is er dan ook ruim aandacht voor deze basishouding. De trainers zijn zich ervan bewust dat veiligheid in de groep een vereiste is.

Training “Het organiseren en leiden van spiegelgesprekken”

1 dag | hbo-niveau | € 495,-

Hoe tevreden is uw patiënt of cliënt? Hoe meet u dit? Voelt de cliënt zich persoonlijk gehoord? Hoe kunt u aanknopingspunten krijgen om uw dienstverlening nog beter aan te laten sluiten op de wens en verwachting van uw cliënt? Het spiegelgesprek is een heel effectieve, indringende en onafhankelijke methode om zicht te krijgen op wat uw klanten belangrijk vinden om uw zorg of dienst als goed te ervaren.

Proeverij Quasir Academy, maak kennis met de diverse opleidingen

Dagdeel | diverse data

Oriënteer u op onze opleiding tot klachtenfunctionaris of calamiteitenonderzoeker. Bezoek één van de Proeverijen.

Masterclass Schriftelijke communicatie en adviseren over (voor klachtenfunctionarissen)

1 dag | hbo-niveau | € 425,00

Leer effectiever schriftelijk communiceren, en anderen daarover te adviseren.

Opleiding Klachtenfunctionaris Zorg, Welzijn en Sociaal Domein

9 maanden | hbo-niveau | v.a. € 5.995,-

Een professionele opleiding waar theorie vooraf wordt bestudeerd en tijdens de les wordt verdiept via onder meer casuïstiek. Geaccrediteerd door Registerplein en Mediators Federatie Nederland (MFN). Mogelijk met STAP-budget!

Opleiding Calamiteitenonderzoeker in de zorg

4 dagen | hbo denk- en werkniveau | € 2.495,-

U leert om systematisch een calamiteitenonderzoek uit te voeren en/of een calamiteitencommissie voor te zitten. Ruime aandacht voor rollenspellen en interviewtechnieken. Mogelijk met STAP-budget!

Masterclass: je weet wat moet veranderen, check het en doe het (adviseren over Veranderende Cliënten in Veranderende Organisaties)

2 dagdelen | hbo-niveau | € 425,-

Leer veranderende zorgtrends, cliëntgedrag en cliëntbehoeftes signaleren. En ontdek hoe u hierop actief kunt inspelen om de zorgkwaliteit te verbeteren.

Individuele coaching voor Zorgprofessionals

strippenkaart | 7½ uur advies | € 575,-

Richt u zich op klachten, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en/of calamiteiten? Intervisie met een onafhankelijke coach levert u inspirerende bijdragen op voor uw werk.

opleiding Cliëntvertrouwenspersoon Wzd

8 maanden | hbo-niveau |

Inmiddels heeft de Academy van Quasir 75% van de Cliëntvertrouwenspersonen Wzd opgeleid. De opleiding blijft zich ontwikkelingen, dit is inherent aan de ontwikkeling van deze nieuwe functie.

Training Doelgerichte Gespreksvoering en Communicatie in de zorg en sociaal domein

5 dagen | hbo-niveau | € 425,- per dag

Leer hoe de klachtenfunctionaris in de zorg, welzijn en sociaal domein effectief communiceert met klagers en aangeklaagden. Geaccrediteerd door Registerplein.

Training Juridische Kaders (onder andere Wkkgz)

1 dag | hbo-niveau | € 425,-

Leer over wet- en regelgeving waarmee de klachtenfunctionaris in de zorg en welzijn te maken heeft, zoals de Wkkgz. Geaccrediteerd door Registerplein.

Training Onafhankelijkheid in Klachtenbemiddeling in de Zorg, Welzijn en Sociaal Domein

1 dag | hbo-niveau | € 425,-

Leer uw onafhankelijke rol en positie te bewaren als klachtenfunctionaris in de zorg, welzijn en sociaal domein. Geaccrediteerd door Registerplein.

Onze lesruimte

Op onze locatie in Almere beschikken wij over een ruim leslokaal waarin het mogelijk is om fysiek aanwezig te zijn maar ook online. Zo kunnen we iedereen faciliteren in het volgen van een opleiding of training bij ons. Tevens is er een horeca gelegenheid aanwezig in het gebouw en we beschikken over onze eigen Wi-fi.

Het leslokaal is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer of auto, wij zitten op loopafstand van station Almere Centrum.

Ons bezoekadres:
Wisselweg 33
1314 CB Almere

Studentenstatuut

De Quasir Academy streeft ernaar om mensen duurzaam op te leiden tot goede beroepsbeoefenaren. We willen het beste uit onze cursisten naar boven halen en ze stimuleren tot een topprestatie en het verleggen van hun eigen grenzen. De rechten en plichten die u hierbij hebt als cursist, leest u in ons studentenstatuut.

Cvp Wzd regio Noord

Advies nodig?

De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek, cliëntenondersteuning en persoonlijke coaching en ontwikkeling. Hebt u vragen over één van onze opleidingen, trainingen of workshops? Of wilt u scholingsadvies voor het verbreden en verdiepen van uw vakkennis? Neem gerust contact op met de Quasir Academy.

© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.