Masterclass: je weet wat moet veranderen, check het en doe het (adviseren over Veranderende Cliënten in Veranderende Organisaties)

Locatie

De Schans 18-02; 8231 KA Lelystad

Locatie

De Schans 18-02; 8231 KA Lelystad

Duur

2 dagdelen van 9.30 tot 13.00 uur

Duur

2 dagdelen van 9.30 tot 13.00 uur

Kosten

Beide dagdelen samen: € 495,- (btw-vrij)

Kosten

Beide dagdelen samen: € 495,- (btw-vrij)
Algemeen

Introductie

De wereld verandert, Nederland verandert en de gezondheidszorg verandert mee. Dit zien we terug in veranderend cliëntgedrag, organisaties die zich aanpassen, en veranderende wetgeving zoals de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Zorgorganisaties leren nog te weinig van de klachten die hierdoor ontstaan, zo blijkt uit onderzoek. Dit brengt een veranderende rol met zich mee voor de klachtenfunctionaris, kwaliteitsmedewerkers, teamleiders en kwaliteitsverpleegkundigen.

 

  • Welke nieuwe behoeftes hebben cliënten vandaag de dag?
  • Hoe kan de klachtenfunctionaris hierop inspelen?
  • In welke mate bent u bekend met de trends in het zorglandschap?
  • Wat ziet u en heeft dit impact op u?
  • In welke mate hebt u affiniteit met de veranderingen?
  • Kunt u een rol spelen bij het beter leren van klachten?

Op deze en aanverwante vragen uit de actuele zorgpraktijk gaat de training in.

In bijzondere situaties zijn delen van de opleiding online te volgen via Zoom, dit altijd in overleg met de verantwoordelijke van de Academy.

 

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor zorgprofessionals op het gebied van klachtenbemiddeling, cliënttevredenheid en zorgkwaliteit die verdieping zoeken van hun vakkennis. Denk in het bijzonder aan klachtenfunctionaris en adviseurs kwaliteit en veiligheid.

 

Maximale groepsgrootte

10 personen

 

Doelstelling

  • Leren van klachten die ontstaan in een snel veranderende samenleving en zorglandschap.
  • Nieuwe cliëntenbehoeften signaleren.
  • Actief inspelen op trends om de zorgkwaliteit te verbeteren.

 

Resultaat

  • Scherper signaleringsvermogen van (zorg)trends
  • Professionele zelfreflectie
  • Betere adviesvaardigheden

 

Accreditatie

Voor het kwaliteitsregister voor klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg bij Registerplein; 10 PE punten.

 

Contact

Siberta weet alles van onze opleidingen. Heeft u een vraag of wilt u ergens over sparren? Bel met Siberta en u krijgt gelijk antwoord.

Studieprogramma Data Brochure Schrijf u in
  • 10 PE punten Registerplein
  • Zorgtrends
    signaleren
  • Professionele
    zelfreflectie
  • Adviesvaardigheden
Interview Aria van Straten Scheper advies checlist

Advies nodig?

De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek en cliëntenondersteuning. Hebt u vragen over één van onze opleidingen of trainingen? Of wilt u scholingsadvies voor het verbreden en verdiepen van uw vakkennis? Neem gerust contact op met de Quasir Academy.
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.