Introductie
De wereld verandert, Nederland verandert en de gezondheidszorg verandert mee. Dit zien we terug in veranderend cliëntgedrag, organisaties die zich aanpassen, en veranderende wetgeving zoals de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Zorgorganisaties leren nog te weinig van de klachten die hierdoor ontstaan, zo blijkt uit onderzoek. Dit brengt een veranderende rol met zich mee voor de klachtenfunctionaris, kwaliteitsmedewerkers, teamleiders en kwaliteitsverpleegkundigen.
- Welke nieuwe behoeftes hebben cliënten vandaag de dag?
- Hoe kan de klachtenfunctionaris hierop inspelen?
- In welke mate bent u bekend met de trends in het zorglandschap?
- Wat ziet u en heeft dit impact op u?
- In welke mate hebt u affiniteit met de veranderingen?
- Kunt u een rol spelen bij het beter leren van klachten?
Op deze en aanverwante vragen uit de actuele zorgpraktijk gaat de training in.
In bijzondere situaties zijn delen van de opleiding online te volgen via Zoom, dit altijd in overleg met de verantwoordelijke van de Academy.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor zorgprofessionals op het gebied van klachtenbemiddeling, cliënttevredenheid en zorgkwaliteit die verdieping zoeken van hun vakkennis. Denk in het bijzonder aan klachtenfunctionaris en adviseurs kwaliteit en veiligheid.
Maximale groepsgrootte
10 personen
Doelstelling
- Leren van klachten die ontstaan in een snel veranderende samenleving en zorglandschap.
- Nieuwe cliëntenbehoeften signaleren.
- Actief inspelen op trends om de zorgkwaliteit te verbeteren.
Resultaat
- Scherper signaleringsvermogen van (zorg)trends
- Professionele zelfreflectie
- Betere adviesvaardigheden
Accreditatie
Voor het kwaliteitsregister voor klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg bij Registerplein; 10 PE punten.
Contact
Siberta weet alles van onze opleidingen. Heeft u een vraag of wilt u ergens over sparren? Bel met Siberta en u krijgt gelijk antwoord.